Stačí 5 minút denne a váš imunitný systém bude silný ako skala. Skúste to

Zdieľať
váš imunitný systém bude silný ako skala
Stačí 5 minút denne a váš imunitný systém bude silný ako skala. Skúste to Foto: depositphotos.com

Ako posilniť imunitu práve teraz na jar? Aktivujte si lymfatický systém! A dokonca to zvládnete aj sami. Stačí sa naučiť robiť pravidelne pár masírovacích ťahov po tele.

Dobrá imunita je základom nášho celkového zdravia. Imunita funguje, ak sú v poriadku lymfatické uzliny. Správne pracujúci lymfatický systém rozvádza po tele dôležité látky, lymfocyty a vyrovnáva medzibunkové prostredie. Zároveň pomáha čistiť telo od nežiaducich škodlivín. Vďaka pravidelnej lymfatickej masáži budete zdraví a fit.

Ako si môžete ráno aktivovať lymfatický systém, sa môžete pozrieť v nasledujúcom videu:

Lymfatické uzliny

Sú vlastne prvou zásahovou jednotkou, ktorá reaguje na prítomnosť choroboplodných zárodkov v tele, pretože sa v nich vytvárajú imunitné bunky. Prostredníctvom lymfatického systému sú z nášho organizmu vylučované všetky nepotrebné baktérie, vírusy a látky. bPokiaľ je narušený, zostávajú škodliviny v tele. Lymfatický systém totiž prúdi len jedným smerom – z medzibunkových priestorov lymfatickými cievami do krvi. Akonáhle je niekde blok, začne sa lymfa v mieste hromadiť. Správny chod lymfy však môžete podporiť vlastnoručnou domácou lymfomasážou.

Najprv si zahrejte telo

Než začnete s masírovaním, treba rozohriať telo a povzbudiť tok lymfy. Krúžte preto najskôr chvíľu ramenami a vyťahujte ich hore, dozadu a dole. Urobte si párkrát hlboký drep, celé chodidlá by vám pri tom mali spočívať na zemi. Niekoľkokrát tiež vykonajte otáčanie trupom, povzbudíte tak zažívací a lymfatický systém v brušnej dutine. Pred masážou sa uistite, že máte čisté ruky, budete využívať celé dlane, ktorými budete masírovať lymfatické uzliny. Sú okolo podpazušia a v oblastiach hlavy a krku.

Podpazušie

Vložte dlaň priamo do podpazušia a urobte priamo na koži 8 až 10 jemných krúžkov. Telová tekutina tadiaľto prechádza z tela do hlavy. Rovnako stimulujte aj druhé podpazušie.

Hlava a krk

Pokiaľ budete túto oblasť masírovať pravidelne, obrníte sa aj proti častému prechladnutiu. Ide o miesta pod ušami, pod čeľusťou a pod kľúčnou kosťou a na strane krku. Opäť na týchto miestach urobte 8 až 10 jemných krúžkov ako v prípade podpazušia.

Pod uchom

Túto oblasť sa nemasíruje celou dlaňou ale prstami. Okolo ucha budete prechádzať zo spodu roztvoreným prostredníkom a prstenníkom. Následne cez celé ucho urobte už známych 8 až 10 jemných krúžkov celou dlaňou. Rovnako tak okolo ucha na druhej strane. Následne masírujte niekoľkými jemnými hladkými pohybmi prstami obe strany od ucha smerom k ramenu.

Tvár

Na tvári masírujte bradu a spodnú čeľusť. Od stredu brady prstami prechádzajte pod čeľusťou až k ušnému lalôčiku. Jednotlivé ťahy vykonávajte vždy v smere od brady k uchu. Stačí z každej strany tak 5 ťahov. Pokiaľ máte sklony k opuchom v tvári, urobte si aj masáž tváre alebo sa zverte do rúk odborníkov. Ťahy vždy veďte od stredu tváre smerom von.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčané