Nápoje na zníženie zlého cholesterolu

Zdieľať
zelený čaj
Nápoje na zníženie zlého cholesterolu Foto: www.freepik.com

Trápia vás vysoké hladiny cholesterolu? Nemusíte sa spoliehať len na lieky! Príroda ponúka množstvo nápojov, ktoré vám pomôžu udržať „zlý“ LDL cholesterol na uzde a posilniť „dobrý“ HDL cholesterol. Od zeleného čaju, cez sójové nápoje až po smoothie z rastlinného mlieka – objavte prírodné spôsoby, ako si udržať srdce v kondícii ľahko, rýchlo a účinne.

Cholesterol je voskovitá látka, ktorá hrá dôležitú úlohu v našom tele. Pomáha pri tvorbe a udržiavaní bunkových membrán, čo znamená, že každá bunka v našom tele ho potrebuje. Okrem toho je nevyhnutný pri syntéze niekoľkých dôležitých hormónov ako estrogén, testosterón a kortizol. Táto hormonálna rovnováha je kľúčová pre reprodukciu, metabolizmus a reakcie na stres.

No všetko s mierou. Nadbytok cholesterolu v krvi, najmä jeho „zlá“ forma LDL (lipoproteín s nízkou hustotou), môže viesť k usadzovaniu tukových depozitov na stenách tepien. Na druhej strane „dobrý“ cholesterol HDL (lipoproteín s vysokou hustotou) pomáha odvádzať cholesterol z tepien späť do pečene, kde je spracovaný a vylúčený z tela. Udržiavanie rovnováhy medzi LDL a HDL je teda kľúčové pre naše zdravie.

Zázračné nápoje na zníženie cholesterolu

1. Zelený čaj

Zelený čaj nie je len príjemným večerným rituálom. Obsahuje katechíny a ďalšie antioxidanty, ktoré môžu znižovať úroveň LDL cholesterolu. Výskum z roku 2020 ukazuje, že vyššia konzumácia zeleného čaju je spojená s nižšími hladinami LDL cholesterolu. Je to teda nielen elixír mladosti, ale aj elixír zdravia!

2. Sójové a ovsené nápoje

Sójové nápoje s nízkym obsahom nasýtených tukov sú skvelou alternatívou k tradičnému mlieku a môžu pomôcť regulovať cholesterol. FDA odporúča dennú konzumáciu 25 gramov sójového proteínu. Ovsené nápoje obsahujú beta-glukány, ktoré vytvárajú v tráviacom systéme gelovitú látku, čím bránia vstrebávaniu cholesterolu. Jedna šálka ovseného mlieka môže poskytnúť až 1 gram beta-glukánov.

3. Smoothie z rastlinného mlieka

Začnite deň s lahodným smoothie! Smoothie s čučoriedkami alebo ostružinami je plné antioxidantov a vlákniny, čo pomáha znižovať cholesterol. Skúste zmiešať sójové alebo mandľové mlieko s banánom, hroznom alebo slivkami a máte nielen chutný, ale aj zdraviu prospešný nápoj.

smoothie
Nápoje na zníženie zlého cholesterolu Foto: www.freepik.com

4. Čierny čaj a káva bez kofeínu

Čierny čaj obsahuje antioxidanty, ktoré môžu pomôcť znižovať hladiny LDL cholesterolu a podporovať zdravie srdca. Niektoré štúdie naznačujú, že káva bez kofeínu môže mať pozitívny vplyv na hladiny cholesterolu, avšak je dôležité piť ju bez pridanej smotany a cukru.

5. Mandľové mlieko a kurkumový čaj

Mandľové mlieko je nízke na nasýtené tuky a môže byť obohatené o ďalšie prospešné látky. Kurkuma je známa svojimi protizápalovými vlastnosťami a môže prispieť k lepšiemu spracovaniu tukov v tele, čo má nepriamy vplyv na reguláciu cholesterolu.

6. Kefír, zázvorový čaj a citrónová voda

Kefír je bohatý na probiotiká, ktoré podporujú zdravie čriev a tým aj reguláciu cholesterolu. Zázvorový čaj má protizápalové a antioxidačné vlastnosti, ktoré podporujú zdravie srdca. Citrónová voda môže podporovať trávenie a metabolizmus, čo má pozitívny vplyv na hladiny cholesterolu.

kefír
Nápoje na zníženie zlého cholesterolu Foto: www.freepik.com

7. Jablčný ocot

Niektoré štúdie naznačujú, že pravidelná konzumácia riedeného jablčného octu môže mať priaznivý vplyv na hladiny cholesterolu. Odporúča sa zmiešať ho s vodou, aby sa predišlo poškodeniu zubnej skloviny.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčané